Foto A prövning

Jag vill ju bli fotograf, men för att komma in på en fotoutbildning behöver jag ha läst Foto A och B. I våras sökte jag Foto A på Komvux, men eftersom jag har riktiga gymnasiebetyg så hamnar jag sist i kön så jag kom inte in. Då visste jag inte hur jag skulle kunna få betyg i dom kurserna om jag inte har någon chans att komma in på dom.
För några veckor sen var jag och Pernilla på komvux och pratade med någon och han nämnde Prövningsenheten, man typ tentar av kursen direkt, utan några lektioner eller nånting, kostar 500kr. Det tänkte jag kunde vara något för mig så i slutet på Oktober så ringde jag dit.
Idag var jag och gjorde "prövningen". Man skulle först redigera en bild och sen var det skriftligt prov. Men det hade ingenting med kameran, inställningar eller att fota att göra. Det var rätt mycket historiska grejer. Typ att jag fick 8 bilder och 10 namn på gamla fotografer så ska jag skriva vem som tagit vilken bild. Helt omöjligt om man inte fått något speciellt att plugga på innan. Kan inte säga om provet gick bra eller dåligt, men jag hoppas jag får godkänt på det iaf. :))
I mailet innan fick jag en uppgift, skulle göra ett CD-omslag som visar en musikgenre som jag skulle ta med idag till prövningen.
Här under kan ni se hur jag gjorde min bild :p Haha.. (Nej jag kunde inte komma på nåt bättre :P)
Hoppas ni ser vad för musikstil jag visar med bilden :P


Vad är det för fotoutbildning du tänkte gå ?:) Man behöver ju inte utbildning för att jobba som fotograf, vissa att du kan fota och vissa massa bilder du har fotat och vidare så får man ganska lätt jobb :)

/Daniel

Haha snygg bild! Liknar lite reggae :b

Reagge? ;)



Lycka till! Hoppas att du kom in. :)

Svar:

Det fick du säkert! ;) Du som är så duktig i foto klarade det säkert galant. :)

Även om det var gamla fotografer som man skulle kunna.. :)

Lycka till :D

ALTSÅ DU ÄR SÅ GRYMT BRA PÅ ATT FOTOGRAFERA :D NÅGRA BRA TIPS? ÄR DU FOROGRAF ELLER NÅGONTING LIKNANDE ANNARS BORDE DU BLI DET :DDDDD


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: